پارکینگ‌ها در شهرها و مجموعه‌های تجاری و اداری از اهمیت بسیاری برخوردارند و به عنوان مکانی برای پارک کردن خودروها استفاده می‌شوند. اما، برخی از پارکینگ‌ها به دلیل نداشتن سازمان و ترتیب مناسب، ممکن است با مشکلاتی مانند هرج و مرج، برخورد و تصادفات و دشواری در تعیین محل پارک خودروها روبرو شوند. بنابراین، قبل از خط کشی پارکینگ، لازم است نکات مهم و ضروری را رعایت کرد تا چنین مشکلات و درگیری‌هایی به وجود نیاید. از این‌ رو، در ادامه این مطلب به بررسی نکات مهم قبل از خط کشی پارکینگ می‌پردازیم.

نکات مهم قبل از خط کشی پارکینگ چیست؟

همانطور که گفته شد خط کشی پارکینگ یک عملیات مهم و ضروری است که برای سازماندهی و تنظیم فضای پارکینگ استفاده می‌شود. قبل از خط کشی پارکینگ، برخی نکات مهم و جامع را باید در نظر داشت:

طرح‌ریزی پارکینگ

یکی از اصلی‌ترین نکات قبل از خط کشی پارکینگ، طرح‌ریزی پارکینگ است. به این منظور که قبل از انجام فرآیند خط کشی لازم است یک طرح و الگو جامع از پارکینگ مورد نظر خود به دست بیاوریم تا بهتر و با دقت بیشتری بتوانیم مناطق مختلف برای توقف خودروها، تعداد و نوع جایگاه‌های پارکینگ، ابعاد فضا و نوع خطوط و استفاده از نشانه‌های جداسازی را انجام دهیم.

رنگ خط کشی پارکینگ

از دیگر نکاتی که لازم است قبل از خط کشی پارکینگ به آن توجه داشته باشیم انتخاب رنگ خط کشی است. انتخاب رنگ خط کشی به نکات و شرایط مختلفی بستگی دارد که لازم است هنگام انتخاب رنگ خطوط این نوع نکات در نظر گرفته شود تا خط کشی اصولی و مطابق با استانداردهای لازم داشته باشیم.

اولین نکته‌ای که در انتخاب رنگ خط کشی باید در نظر داشته باشید دیده شدن آن در شرایط مختلف روشنایی و تاریکی است. حتما می‌دانید که پارکینگ از جمله مکان‌هایی که در طول شبانه‌روز خودروهای زیادی در آن رفت‌وآمد می‌کنند و لازم است رنگ خطوط به کار برده شده در این فضا به نحوی باشد که رانندگان هنگام پارک کردن خودرو یا حتی هنگام پیاده شدن از آن بتوانند به راحتی حرکت کنند و به قسمت مورد نظر خود بروند. در هر صورت لازم است از رنگ‌های سفید، نارنجی، سبز، فسفری، رنگ‌های اپوکسی یا رنگ‌هایی که دارای عناصر فلورسنت هستند در این نوع مکان‌ها استفاده شود.

از دیگر نکات مهم در انتخاب رنگ خط کشی پارکینگ مقاومت آن‌ها در برابر عبور و مرور خودروها و تغییرات آب‌وهوایی است. در واقع، هنگام انتخاب رنگ مختص به خط کشی پارکینگ باید به مسئله تغییرات آب‌وهوایی و حتی شستشوی محیط پارکینگ با آب و دیگر مواد شوینده توجه داشته باشید. بنابراین، لازم است از رنگ‌هایی در این زمینه استفاده کنید که سریعاً در برابر چنین مواردی پاک نشوند و مقاومت مکانیکی خوبی در برابر وزن خودروها و تردد بالای آن‌ها داشته باشند.

شاید بارها در پارکینگ و مکان‌های مختلف خطوطی را مشاهده کرده باشید که یکپارچه و ثابت نیستند. این نوع مشکلات به دلیل وجود مواد آلاینده و خورنده ناشی از خودروها و دیگر عوامل خارجی به وجود می‌آید. ازاین‌رو، لازم است از رنگ‌های پلیمری که طول عمر زیادی نیز دارند برای خط کشی پارکینگ استفاده کنید.

مشخصات سطح راه

از دیگر نکات مهم قبل از خط کشی نوع سطح پارکینگی است که خط کشی پارکینگ بر روی آن انجام می‎شود. در واقع، این سطح در عملکرد فرآیند خط کشی بسیار اثرگذار است. به طور کلی، خط کشی بر روی سطوحی که دارای برجستگی، زبری، حساسیت‌ حرارتی و دیگر موارد است چندان عملکرد خوبی ندارد. به عبارت دیگر چنانچه سطح پارکینگ مورد نظر شما تمیز نیست یا نیاز به ترمیم دارد بهتر است قبل از انجام فرآیند خط کشی آن‌ها را برطرف کنید، چراکه در این صورت طول عمر خطوط ترسیم شده کاهش پیدا می‌کند و عملا خط کشی پارکینگ ماندگاری نخواهد داشت.

شرایط محیطی

یکی دیگر از نکات مهم قبل از خط کشی پارکینگ شرایط محیطی که تاثیر بسیار زیادی در عملکرد رنگ و مواد خط کشی دارد. درواقع، هنگامی که قصد انجام خط کشی پارکینگ مورد نظر را دارید باید به شرایط جوی، درجه حرارت، میزان رطوبت هوا، شدت جریان باد، رطوبت سطح راه و موارد دیگر توجه داشته باشید. درجه حرارت هوا و سطح راه بسیار مهم است، چراکه مواد خط کشی برای خشک شدن نیاز به حرارت و گرمای مناسب دارند تا به سطح مورد نظر بچسبند. همچنین، قبل از انجام خط کشی لازم است سطح مورد نظر رطوبت نداشته باشد تا چسبندگی لازم را ایجاد کند.

رعایت نکات مهم قبل از خط کشی پارکینگ با کارویس

هر کدام از عواملی که تا به الان ذکر شد، ممکن است بر روی عملکرد خط ‌کشی پارکینگ اثر بگذارد. بنابراین، لازم است قبل از انجام این عمل مهم و ضروری حتما این نوع موارد را در نظر بگیرید تا بتوانید خط کشی استاندارد و ماندگاری داشته باشید. شرکت کارویس با داشتن سابقه فعالیت درخشان در زمینه خط کشی پارکینگ به شما مشاوره و راهنمایی‌های لازم را قبل و هنگام اجرای عملیات خط کشی می‌دهد و در تمامی مراحل با به کارگیری لوازم و تجهیزات باکیفیت و مرغوب و رعایت این نوع نکات مهم و ضروری، فرآیند خط کشی را به بهترین شکل ممکن و با سرعت و دقت بالا انجام می‌دهد.